Jak nazwać fanpage na Facebooku?

Nazwa fanpage’a wpływa na to czy ludzie chętnie lajkują Twój profil, czy nie. Kiedy nazwiemy swój fanpage w odpowiedni sposób to nasze reklamy, poza realizacją głównego celu (np. ruch, zasięg itp.) będą także zbierały nowe polubieni fanpage’a. Co ważne! Za te polubienia nie płacimy dodatkowo, a więc będzie to „efekt uboczny” prowadzonej reklamy.

Czy nazwa fanpage’a ma w ogóle jakieś znaczenie?

Przechodzimy do kluczowego pytania – jak nazwać fanpage? Banalne pytanie, co nie? Większość pewnie odpowie, że „tak jak nazwę firmy!”. Jednak to nie jest w 100% poprawna odpowiedź.

Dlaczego?

Spójrz na nazwę i na zdjęcie profilowe.

Co myślisz o tym fanpage’u? Czym, według Ciebie, zajmuje się ta firma?

Zapytałem o to kilka osób i większość twierdzi, że ta firma zajmuje się projektowanie logotypów, ikon i prostej grafiki – ogólnie mówiąc, wszyscy twierdzą, że jest to firma graficzna. Wszyscy byli w błędzie. Icon Concept to firma, która zajmuje się… projektowaniem i produkcją mebli dla restauracji, kawiarni oraz innych obiektów komercyjnych.

 

Kolejny przykład! Zasady te same, powiedz czym zajmuje się ten fanpage?

Pewnie pomyślisz „na pewno nie lustrami!”. Tak masz rację, ale na 100% nie powiesz mi dokładnie czym zajmuje się ta firma. Dlatego teraz naprawdę Cię zaskoczę… jest to restauracja.

Mam nadzieję, że już rozumiesz, dlaczego należy zwrócić uwagę na nazwę fanpage’a.

Jak nie nazywać fanpage’a?

Przyjrzyjmy się innym przykładom:

  • PPHU ŁukaszBud 
  • FHU Jan-Trans 
  • Salon Marysia 
  • itd. 

Te przykłady akurat zmyśliłem, ale na Facebooku nie trudno natknąć się na podobne dziwolągi. Takie nazwy nie tylko nie wzbudzają żadnego zainteresowania marką, ale nawet trochę odstraszają. Patrząc na takie nazwy nie czujemy żadnych pozytywnych emocji, a często w ogóle nie czujemy żadnych emocji. Takie nazwy nie ułatwiają zdobywania nowych odbiorców.

Nazwa dla fanpage’a – jak zrobić to lepiej?

Dodajmy coś do tych nazw, zmieńmy je i sprawdźmy teraz:

  • Kochamy piękne wnętrza. ŁukaszBud 
  • Dowieziemy ładunek do celu. Jan-Trans 
  • Tak jak Ty, lubimy ładne fryzury. Mar-Fryz 

Brzmi lepiej, co nie? Zobacz – teraz nazwy fanpage nie tylko oddają charakter firmy, ale też dają punkt zaczepienia u odbiorcy, który w prosty sposób może zadecydować czy interesuje go tematyka tego fanpage.

Nazwa dla fanpage’a – kilka porad na koniec

Dlatego mam dla Ciebie garść porad na koniec.

  • sugerować działalność firmy (np. Tworzenie stron internetowych. Artyści Reklamy) 
  • eksponować mocną stronę firmy lub obiecywać coś (np. Gwarantujemy wzrost biznesu. Artyści Reklamy) 
  • nawiązywać do palącego problemu klienta (np. Marketing, który działa. Artyści Reklamy) 
  • wzbudzać pozytywne skojarzenia i emocje u odbiorcy (np. Codzienne pomysły na Twój lepszy marketing.) 
  • „tajemniczość” (np. Artyści Reklamy odkrywają karty skutecznego marketingu) 

Skuteczny fanpage na Facebooku.

Taki prosty tip, a zmienia wiele. Facebook jest pełen takich prostych tipów, więc jeśli szukasz zaangażowanej agencji do prowadzenia swojego fanpage’a – śmiało – napisz do mnie na biuro@artyscireklamy.pl i spotkajmy się na konsultacjach.

autor: Patryk Janusz