fbpx

Jak wyprzedzić konkurencję i osiągać lepsze wyniki w swojej firmie?

Czy ktokolwiek podczas zakładania firmy powiedział Ci o tym, że prowadzenie biznesu to zajęcie dla „długodystansowców”? Nie? Wcale mnie to nie dziwi, bo mi też nikt tego nie powiedział. Podobno 80% firm upada w pierwszych dwóch latach działalności. Najczęściej jest to związane z brakiem klientów… z brakiem nowych klientów. Oczywiście prowadzenie własnej firmy może być też niesamowicie dochodowym zajęciem – o ile wiemy jak robić to skutecznie. Wypracowanie skutecznych metod zarządzania, a przede wszystkim skutecznych metod pozyskiwania nowych klientów, może być czasochłonne.

Ale czy aby na pewno nie da się tego procesu przyspieszyć?

Jest co najmniej kilka sposobów, dzięki, którym można przyspieszyć rozwój firmy i szybciej uzyskiwać zamierzone efekty! Jeśli oferujesz naprawdę dobre produkty lub usługi, to nie powinieneś mieć większego problemu z tym, aby „podkręcić” tempo rozwoju Twojego biznesu i przyspieszyć efekty! Poniżej przedstawiam Ci kilka przykładów, z których sam korzystam aby regularnie podkręcać tempo w jakim rozwijam swoją agencje marketingową – Artyści Reklamy.

Edukuj się, ale rób to „z głową”

Każdy ma inne podejście do tego tematu, ale myślę, że spokojnie można podzielić ludzi na 2 typy:

1. Tacy, którzy nie chcą się rozwijać i edukować. Do tej grupy nie należą tylko osoby, które już dawno skończyły szkołę, ale także np. takie osoby, które od lat nie zmieniły niczego w swojej firmie. Często są tu też osoby młode, które uważają, że nowa wiedza i nowe umiejętności nie są im potrzebne. O tej grupie nie będziemy nic mówić. A jeśli do niej należysz, powinieneś to zmienić!

oraz

2. Tacy, którzy chcą się rozwijać i uczyć. Te osoby są ciekawe nowych rzeczy, lubią poznawać nowe metody i technologie. Szukają coraz to lepszych rozwiązań, a więc doskonalą siebie i swój biznes.

Z jednej strony, w tej grupie są osoby, które uważają, że sami się wszystkiego nauczą. To skutkuje tym, że poświęcają sporo czasu na szukanie bezpłatnej wiedzy, bezpłatnych materiałów, oglądają mnóstwo filmików, czytają ogromną ilość artykułów itd. a często nie wiedzą nawet czy ta wiedza jest jeszcze aktualna? (np. Facebook rozwija się w takim tempie, że bezpłatne filmiki szkoleniowe sprzed pół roku mogą być już w jakiejś części nieaktualne).

To podejście jest nawet zrozumiałe, szczególnie jeśli zaczynasz i nie masz dużo klientów, a więc nie masz środków na różne inwestycje w kursy i ebooki. Wówczas szukasz wiedzy na własną rękę i chwała Ci za to, że w ogóle chcesz się rozwijać!

Natomiast z drugiej strony są tu też osoby, które wolą kupić szkolenie, kurs lub ebooka z tematyki, która ich w tej chwili interesuje. Oszczędzają czas, którzy przeznaczyli by na szukanie bezpłatnej wiedzy. Ponadto wiedza, za którą płacimy, jest znacznie lepszej jakości niż bezpłatne porady, a więc znacznie szybciej osiągamy nawet kilkukrotnie lepsze efekty.

Oczywiście nie twierdzę, że poszukiwacze bezpłatnej wiedzy nie osiągną tego samego efektu, bo od każdej reguły są wyjątki. Jednak będzie to wymagało wiele determinacji, wiel czasu i wielu, wielu testów. Dlatego, często o wiele lepszym i łatwiejszym wyjściem jest kupienie szkolenie czy ebooka i skorzystać płatnej wiedzy, którą mamy podaną jak na tacy.

A jak to było u mnie? Jeszcze w zeszłym roku należałem do grupy, która samodzielnie sie wszystkiego uczy. Nie brakowało mi determinacji i wkładałem mnóstwo pracy, więc miałem z tego jakieś efekty, ale dopiero jak przeszedłem do drugiej grupy i zacząłem kupować szkolenia, które mnie interesowały zobaczyłem o ile więcej moja firma może osiągnąć.

Szybko wprowadzaj to czego się nauczyłeś

Jeśli obejrzałeś jakiś film lub kurs, przeczytałeś artykuł, byłeś na szkoleniu lub skorzystałeś z jakiegokolwiek innego materiału edukacyjnego to… przecież nie robisz tego dla satysfakcji, ale robisz to ponieważ interesują Cię efekty jakie osiągniesz po skorzystaniu z czyjejś wiedzy!

Dlatego niezmiernie ważne jest aby za każdym razem kiedy poświęcamy czas (a często też – pieniądze) na edukacje, robić notatki. Zapisuj sobie te najważniejsze rzeczy, które przynoszą efekty w innych firmach, a dzięki temu będziesz przełożyć je na swój biznes i sprawdzić jak to zadziała u Ciebie! Zapisuj swój każdy nowy pomysł, na który wpadniesz podczas czytania ebooka. Dzięki dobrym notatkom dużo łatwiej będzie Ci wdrożyć nowe pomysły w życie.

W branży szkoleniowej panuje takie przekonanie, że ok 70-80% osób, które kupują kursy lub chodzą na szkolenia, nigdy nie wdroży nowej wiedzy w życie, a tylko około 10-20% podejmie jakiekolwiek działanie, natomiast tylko ok. 5 % w pełni zastosuje nową wiedzę.

Jak myślisz, która grupa ma najlepsze wyniki?

Sprawdzaj wyniki i wyciągaj wnioski

Skąd będziesz wiedział czy jakiś sposób jest skuteczny czy nie, jeśli nie zmierzysz jego efektów? Sprawdzaj czy nowa wiedza Ci się przydała i jak przełożyła się na Twój biznes? Testuj różne formy reklamy, pozyskiwania klientów i zarządzania firmą. Sprawdzaj to co jest najefektywniejsze dla Ciebie i przeznaczaj pieniądze tylko na te działania które przynoszą efekty.

Rynek się zmienia, więc warto co jakiś czas testować nowe rozwiązania i pomysły. Dopóki tego nie sprawdzisz, to nigdy nie wiesz czy coś zadziała, czy nie.

W sumie cały ten akapit mógłbym zamknąć w trzech punktach:

  • rób więcej tego co działa
  • nie rób tego co sprawdziłeś, że nie przynosi efektów
  • nie stój w miejscu i testuj nowe rozwiązani

Kliknij tu i sprawdź, jak rzeczywiście podkręcić tempo rozwoju firmy