fbpx

Jak założyć fanpage na Facebooku?

Facebook jest potężnym narzędziem komunikacji, służącym zarówno celebrytom jak i osobom prywatnym czy firmom. Innymi słowy jest to doskonała okazja do wypromowania marki, a obecność w mediach społecznościowych stanowi dziś konieczność w biznesie (w końcu na Facebooku jest ponad 16 mln Polaków!).

Czym jest fanpage na Facebooku?

Najprościej mówiąc, fanpage na Facebooku jest stroną dla fanów, miejscem dla osób, które obserwują naszą działalność. Podczas gdy profil prywatny służy do wymiany osobistych informacji, strona firmowa pozwala nam działać masowo w imieniu marki.

Chociaż fanpage jest powiązany z naszym kontem prywatnym, stanowi odrębne miejsce z odrębną treścią i sposobem przekazu. Zastosowanie fanpage’a nie ogranicza się wyłącznie do firm, ponieważ mogą one dotyczyć także miejsc, organizacji, poszczególnych produktów, osób publicznych lub inicjatyw i społeczności.

Jak założyć fanpage na Facebooku?

Aby mieć możliwość stworzenia fanpage’a musimy w pierwszej kolejności mieć swoje prywatne konto na Facebooku. Nie ważne czy będziemy z tego konta korzystać czy nie – musimy je mieć. Zakładając, że jesteś wśród 16 milionów Polaków aktywnie korzystających z tej platformy, możemy przejść dalej. Po zalogowaniu się na swoje konto, istnieją dwa sposoby na stworzenie fanpage’a:

Sposób 1 – z lewej strony, w sekcji „Eksploruj” klikamy „Strony”, a następnie „Utwórz stronę”;

Sposób 2 – na górnej belce, z prawej strony, klikamy strzałkę w dół, która znajduje się tuż obok znaku zapytania – z rozwijanego menu wystarczy wybrać odpowiednią opcję.

Bez względu na to, którą drogą tworzycie stronę, w kolejnym kroku zostaniecie przeniesieni do sekcji wyboru typu strony.

Po wyborze poproszeni zostaniemy o ustawienie innych, dodatkowych szczegółów, takich jak kategoria czy nazwa.

Po uzupełnieniu NAZWY STRONY oraz KATEGORII (Nie wiesz jak nazwać? Ten wpis Ci pomoże), wysunie się drugi panel do uzupełnienia szczegółowych danych takich jak np. adres lub miasto. Jeśli nie wiesz jaką wybrać kategorię lub nie ma Twojej kategorii, wybierz taką, która najlepiej oddaje to czym się zajmujesz.

Po kliknięciu przycisku „Kontynuuj”, Facebook poprosi Cie o wybór zdjęcia profilowego i zdjęcia w tle. możesz to zrobić, ale możesz też przejść dalej i dodać te grafiki później.

Gratulacje! Założyłeś swój fanpage na Facebooku!

Twoim oczom ukaże się nowo utworzony, własny fanpage. Obecnie będzie on jednak pusty i raczej mało interesujący, dlatego warto czym prędzej zapełnić go interesującymi postami i dobrze dopasowaną grafiką. Na starcie Facebook będzie nam podpowiadał wskazówki służące szybkiemu rozwojowi, raz bardziej a raz mniej trafne. Z tego miejsca odradzamy Ci korzystanie z niebieskiego przycisku „PROMUJ POST/STRONĘ ITP.” na Facebooku. Dlaczego? O tym jeszcze napiszemy!

Prowadzenie fanpage’a to bieg na długi dystans, konsekwentne działanie przyniesie Ci rezultaty i klientów. Fanpage daje naprawdę ogromne możliwości dostępnych opcji i sposobów rozwoju / reklamy / bezpłatnego dotarcia do klientów itd.

Założenie fanpage to Dobra Decyzja

Z pewnością założenie fanpage’a będzie jedną z najlepszych decyzji Twojego biznesu, jeśli jednak przerasta Cię ten wirtualny natłok informacji i obowiązków – odezwij się do nas. Chętnie pomożemy w prowadzeniu strony, wykorzystując maksimum jej możliwości.

autor: Patryk Janusz, Adam Śliwiński