fbpx

Kampania na pozyskiwanie polubień. Czy to ma sens?

Czy kampania na lajki ma jakikolwiek sens biznesowy? Jeśli Twoją alternatywą jest kupienie fanów na jakimkolwiek portalu aukcyjnym, to taka kampania ma na pewno dużo większy sens. Ale czy to jedyna sytuacja w której warto inwestować w pozyskiwanie polubień dla fanpage’a?

Odpowiedź na pytanie o to czy takie kampanie mają sens i czy warto je prowadzić nie jest łatwa i jak niemal zawsze w kontekście Facebooka jest to sprawa indywidualna – inna dla każdego fanpage’a. Natomiast jest kilka sytuacji, w których polecamy ustawianie takiej właśnie kampanii.

Pozyskiwanie pierwszych polubień / zwiększenie polubień fanpage’a

Warto tworzyć kampanie na pozyskiwanie polubień wtedy kiedy Twój fanpage, ma mniej polubień, niż sensowna wartość polubień dla Twojej branży. Co mam na myśli pisząc „sensowna wartość”? Chodzi o taką ilość, która „dobrze wygląda” dla naszej działalności.

Zobacz… zapewne kojarzysz mBank, więc wiesz, że jest to jeden z większych dostępnych banków. Zastanów się czy gdyby ich fanpage miał np. tysiąc, dwa a nawet kilkanaście tysięcy lajków, to czy wyglądaliby wiarygodnie na Facebooku? Odbiorcy mogliby pomyśleć, że to jakiś fake, bo ma przecież jest mało fanów.

Ale co jeśli nie jesteś mBankiem i prowadzisz lokalny biznes? Moim zdaniem, dla większości małych biznesów tą sensowną wartością jest każda liczba powyżej 1000 polubień strony.

Polubienia „przywiązują” odbiorców do Twojego fanpage’a

Przypuśćmy, że prowadzisz sklep internetowy. Ludzie kupują od Ciebie raz, a potem często zapominają, że Twój sklep w ogóle istnieje.

Gdyby skierować reklamę na polubienia do wszystkich osób, które od Ciebie kupiły, to mógłbyś przywiązać ich do swojej firmy na dłużej. Odbiorcy, którzy właśnie coś kupili, nie są gotowi, aby jeszcze raz coś od Ciebie kupić… ale mogą być gotowi na to aby Ci lajka na fanpage’u. Szczególnie, jeśli podobała im się obsługa klienta.

Niech polubi, kto (jeszcze) nie lubi!

Kolejną sprawą, jest reklama na pozyskiwanie polubień do osób, które reagują na Twoje posty, ale jeszcze nie lubią Twojego fanpage’a. Przecież może się tak zdarzyć, zdarzyć, że ludzie reagują na Twoje posty, ale nie lubią Twojej strony. Dzieje się tak np. dlatego, że ich znajomi angażują się w życie Twojego fanpage’a, więc siłą rzeczy, oni także widzą Twoje posty i reagują na nie (pomimo tego, że nie są fanami Twojej strony!).

Zachęć takie osoby do interakcji i polubienia fanpage’a! Wystarczy, że w Managerze reklam ustawisz reklamę do niestandardowej grupy odbiorców, czyli do są „aktywne” względem Twojego fanpage’a (o tym jak tworzyć niestandardowe grupy odbiorców pisałem w tym wpisie), a następnie wyklucz z tej grupy te osoby, które lubią Twój fanpage. Gotowe!

autor: Patryk Janusz