fbpx

O której godzinie publikować posty na Facebooku?

To jedno z częstsze pytań jakie słyszę w trakcie prowadzenie konsultacji z klientami. A ja zawsze przed odpowiedzią na to pytanie biorę głęboki oddech i mówię… To zależy, bo odpowiedź na to pytanie nie jest taka prosta jak się wydaje.

Przestań wierzyć w mity

W internecie znajdziesz mnóstwo badań, które udowadniają że najlepsza jest godzina X lub godzina Y. Autorzy potwierdzają to wieloma badaniami i testami, które sugerują że użytkownicy zmówili się że w godzinie X lub Y, wszyscy wchodzą na fejsa i mocniej niż zwykle będą interesować się treściami które publikujesz.

Jednak to nie takie proste. Te wpisy bazują albo na analizie pojedynczych przypadków albo na uśrednionych wynikach. A to oznacza, że wnioski z tych badań mogą nie mieć większego przełożenia na Twój fanpage. Przecież godziny aktywności na Facebooku są różne dla różnych grup odbiorców! Wyobraź sobie, przecież młoda mama korzysta z fejsa w innych godzinach niż pracownik dużej korporacji.

Praktyczne porady publikowania postów na fanpage

Testuj, mierz i analizuj, potem testuj ponownie, mierz i analizuj. Dopiero na tej podstawie staraj się znaleźć idealne godziny publikacji postów dla Twojego fanpage’a. Traktuj swój fanpage jako indywidualny przypadek.

Testuj, mierz i analizuj

Co warto przetestować?

  • różne godziny publikowania postów 
  • publikowanie w różnych dniach tygodnia 
  • częstotliwość publikowania postów (ilość postów publikowanych w ciągu jednego dnia)
  • publikowanie postów cyklicznie np. każdy wtorek o godzinie 19:34

Jak mierzyć wyniki postów ?

Wejdź na swój fanpage, kliknij „Statystyki” a potem wejdź w „Posts”, zobaczysz tam taki wykres, jak poniżej. Ten wykres pochodzi z fanpage’a jednego z naszych klientów.

Jak analizować wyniki?

Staraj się wyłapywać „górki” i „dołki” na wykresie, będzie to dla Ciebie wskazówka dla kolejnych publikacji postów. Na grafice widać „górkę” o godzinie 21:00 ale też o godzinie 9:00, dlatego dla tego klienta trzymamy się strategii publikowania postów rano i wieczorem. Warto też sprawdzać jak wyglądają zasięgi w inne dni tygodnia, ponieważ te godziny mogą się różnić, co widać na grafice poniżej.

Tak jak widać, we wtorek użytkownicy trochę wcześniej zaglądają na Facebooka, bo już około godziny 7:00 rano, a wieczorem „górka” jest koło godziny 20:00 i 21:00.

Z czego to wynika?

Grupą odbiorców tego fanpage’a są głównie kobiety w przedziale wiekowym 18-50 lat i te zmiany wynikają po prostu z trybu życia naszych odbiorców. Rano idą do pracy lub na studia (poranna „górka” na wykresie), a kiedy wrócą do domu i załatwią pozostałe sprawy to wieczorem przeglądają Facebooka (wieczorna „górka” na wykresie).

A jeśli prowadzisz fanpage od dłuższego czasu

Wtedy zamiast testowania po prostu zacznij od sprawdzenia danych historycznych poprzednich postów. Na pewno masz już sporo zgromadzonych danych, który wystarczy przeanalizować. Jest to dobry punkt wyjścia dla Twoich kolejnych działań.

A jeśli mój fanpage skupia różnych odbiorców?

Jeśli prowadzisz fanpage który skupia różne grupy odbiorców (np. fanpage portalu informacyjnego) to pewnie chcesz dotrzeć do każdej z tych grup. Może to wynikać z tego że masz możliwość dostarczenia wiele treści różnego rodzaju (bo każda treść zainteresuje inną grupę odbiorców) lub po prostu chcesz aby Twoje posty widziała każda z tych grup.

Jak analizować posty w takiej sytuacji?

Podczas analizy pogrupuj opublikowane treści według tematyki (dla fanpage informacyjnego może to być np: polityka krajowa, polityka zagraniczna, sprawy gospodarki itd.) i na tej podstawie możesz próbować przewidzieć najlepsze godziny publikacji kolejnych postów. Oczywiście zachowaj pewien umiar, jeśli to co masz do opublikowania nie powinno czekać – po prostu opublikuj ten post.

Współpraca z Artystami Reklamy

Przy obsłudze klientów sporo czasu poświęcamy właśnie analizie postów. Nie tylko pod kątem tego o której godzinie lub w jakie dni publikować, ale też jakie treści działają lepiej od innych.

Jeśli ten temat Cię zainteresował, sprawdź ofertę prowadzenia social media lub napisz do mnie na (biuro@artyscireklamy.pl) i porozmawiajmy na temat współpracy.

autor: Patryk Janusz