fbpx

Prowadzenie bloga firmowego – czy to jest potrzebne?

Blog firmowy to miejsce, które pomoże Ci zbudować bliższe relacje z Twoimi odbiorcami. Udowodnisz tam swoją wiedzę i profesjonalizm oraz będziesz mógł zaprezentować swoją ofertę „od kuchni”. Pokażesz swój produkt i proces wytwarzania tego produktu, możesz opisać dlaczego pracujesz w jakiś konkretny sposób.

Ponadto często aktualizowany blog wpłynie pozytywnie na pozycjonowanie się Twojej witryny w Google. Co najważniejsze – blog może też ułatwić prowadzenie kampanii reklamowych w internecie. Powodów do prowadzenia bloga firmowego jest naprawdę sporo, pozwól, że przybliżę Ci kilka z nich.

Prowadzenie bloga firmowego = jesteś ekspertem

Poprzez bloga możesz pokazać, że naprawdę znasz się na rzeczy, masz za sobą już nie jedno zlecenie, a trudne sprawy zjadasz na śniadanie. Ogólnie mówiąc – utwierdzasz klienta w słusznym przekonaniu, że naprawdę warto zlecić Ci te robotę i wydać u Ciebie pieniądze.

Na blogu firmowym możesz pokazać swoje doświadczenia z realizacji różnych projektów, zaprezentować swoją wiedzę na pewien temat. Możesz wyrazić swoją opinię na różne branżowe tematy, podrzucić klientom ciekawe rozwiązania różnych problemów. Mówiąc ogólnie – pokaż, że znasz się na rzeczy.

Wspieraj sprzedaż przez prowadzenie bloga firmowego

Znasz te sytuacje, kiedy każdy kolejny klient zadaje te same pytania? Albo chociaż bardzo podobne? Prowadzenie bloga firmowego pomoże Ci wyczerpująco odpowiadać na pytania klientów (często jeszcze zanim się pojawią!)

Podobnie ma się sprawa z obiekcjami klientów. Jest pewna lista obiekcji, które słyszysz non stop. Na blogu możesz je bardzo szeroko objaśnić, przytoczyć badania, statystyki i inne dane, które nie tylko skutecznie rozwieją obiekcje, ale także pomogą Ci utwierdzić klienta w przekonaniu, że współpracując z Tobą – podejmuje dobrą decyzje.

Prowadzenie bloga to budowanie długofalowej sprzedaży

Jeśli masz problem z sezonowością w branży albo żyjesz „od zlecenia do zlecenia” to blog może być fajnym rozwiązaniem. Pisanie bloga dostarczy Ci stałego ruchu na stronie, a dzięki temu, że na blogu możesz opisać także to co masz do zaoferowania – możesz sprzedawać!

Porównuj różne produkty, warianty ofert, twórz zestawienia produktowe itp.. Klienci lubią mieć wybór, a często szukają takich tematów w internecie. Jak przełożyć to na sprzedaż? Porównuj produkty ze swojego sklepu, pokazuj korzyści oraz mocne i słabe strony oferty a także… podawaj bezpośrednie linki do samych produktów. Wzrost sprzedaży gwarantowany!

Nowe waluty – relacja i zaufanie

Dobrze prowadzony blog firmowy buduje relacje z klientem. Kulisy prowadzenia biznesu, tworzenia kolejnych produktów, a nawet opisywanie tego w jaki sposób obsługujesz konkretne zlecenia, albo jak zabierasz się do wyceny i ile różnych elementów musisz wziąć pod uwagę podczas szykowania oferty mogą być ciekawe dla odbiorców.

Dziś, aby coś sprzedać klient musi nie tylko Cię poznać, ale także polubić. Śmiało, pokaż na blogu „ludzką twarz” Twojej firmy i daj się poznać od dobrej strony.

Do kogo kierujesz swojego bloga firmowego?

Pamiętaj, bloga prowadzisz dla swojej grupy docelowej, czyli osób, które w niedalekiej przyszłości mogą stać Twoimi klientami. Zwróć więc uwagę, by wszystkie treści jakie będziesz zamieszczał były ciekawe z punktu widzenia Twojego potencjalnego klienta.

Zanim siądziesz do pisania zastanów się:  dlaczego Twoja grupa docelowa chciałaby przeczytać ten wpis? Czego nowego Twoi odbiorcy dowiedzą się z tego wpisu? Czy Twój wpis rozwiąże jakiś konkretny problem?

Jaka jest najważniejsza rzecz przy prowadzeniu bloga firmowego?

Zdarza mi się napotkać blogi, które są prowadzone regularnie. Widać wówczas, że autor wkłada naprawdę dużo wysiłku w każdy wpis. Są one natomiast trudne do zrozumienia przez przeciętnego odbiorcę. Szczególnie często można zauważyć to na blogach specjalistycznych. (np. wśród prawników, którzy pragnąc pokazać swój profesjonalizm używają słów, które nie występują w mowie potocznej). Nie ma w tym nic złego o ile kierujesz swojego bloga do „ludzi z branży”.

Klienci muszą zrozumieć to co piszesz!

Jeśli jednak Twój tak nie jest, to możliwe, że Twój klient w ogóle nie zrozumie tego co masz do powiedzenia. Po co w ogóle coś pisać, jeśli klienci nie zrozumieją tego co piszesz? Klient nie musi znać się na tym co robisz i oferujesz, dlatego istotne jest to aby Twój blog był pisany w sposób jasny i zrozumiały.

Staraj się unikać branżowego słownictwa, a jeśli musisz użyć jakiegoś skomplikowanego słowa to wyjaśniaj jego znaczenie. Tak jak pisałem – traktuj te poradę z rozsądkiem, bo wszystko zależy od Twojej grupy docelowej – to ona tu rządzi! Zadbaj o regularne, ciekawe wpisy a Twój wysiłek na pewno nie pójdzie na marne!

Skąd czerpać pomysły na wpisy na bloga?

Sposobów jest naprawdę sporo, oto kilka z nich:

  • przysłuchuj się swoim klientom i w formie wpisów na blogu odpowiadaj na ich pytania 
  • sprawdź o czym pisze konkurencja 
  • wpisuje 2-3 frazy związane z Twoim produktem w Google i sprawdź podpowiedzi 

Przygotowałem też specjalną listę z 45 gotowymi pomysłami na wpisy blogowe. Możesz ją pobrać (za darmo), korzystając z tego linka.

autor: Patryk Janusz