Jak obniżyliśmy koszt pozyskania pacjenta o 32% przy MNIEJSZYM budżecie dla Gabinetu Stomatologicznego?

Jak obniżyliśmy koszt pozyskania pacjenta o 32% przy MNIEJSZYM budżecie dla Gabinetu Stomatologicznego? 

W tym case study pokażemy, jak zoptymalizowaliśmy kampanię reklamową Google Ads dla gabinetu stomatologicznego z Poznania. 

Więcej pacjentów, niższe koszty konwersji, a także skuteczniejsze wykorzystanie budżetu reklamowego. Dowiesz się, jakie kroki podjęliśmy, aby osiągnąć te wyniki, i jakie wnioski wyciągnęliśmy z tego projektu.

Problem z Efektywnością Kampanii Google Ads

Gabinet stomatologiczny specjalizujący się w leczeniu zachowawczym, protetyce i higienizacji zgłosił się do nas po nieudanej współpracy z poprzednią agencją. 

Kampania prowadzona w okresie od stycznia do maja 2025 roku generowała masę wyświetleń (ponad 94 tys.), ale nie przynosiła realnych efektów. Dodatkowo klient sygnalizował inny, palący problem. Mianowicie reklamy często trafiały do osób spoza obszaru działania gabinetu, co wprost oznaczało przepalanie budżetu.

Nasze podejście do Google Ads

Audyt i analiza: Odkrycie problemów

Przeanalizowaliśmy wyniki poprzedniej kampanii i zidentyfikowaliśmy kluczowe problemy, które powodowały przepalenie budżetu i odpowiadały za fatalne wyniki.

Reklamy były napisane ogólnikowo, bez sensownych korzyści dla obiorcy. Dodatkowo, kampanie zawierały nieefektywne słowa kluczowe, które generowały ruch, ale nie przynosiły konwersji. 

Efektem tego był CTR na poziomie 1,64%, a benchmark w Google Ads to ok. 5-7%. Oznacza to, że byliśmy ok. 3 razy gorsi niż średnia rynkowa.

Optymalne podejście do słów kluczowych

Zawęziliśmy listę słów kluczowych, poprzez znaczące ograniczenie ich liczby. A podczas analizy poprzednich kampanii przygotowaliśmy także listę wykluczających fraz, które powodowały przypadkowe kliknięcia. Tę listę od razu wdrożyliśmy do nowej kampanii.

Duże zmiany w elastycznych reklamach Google Ads

Przebudowaliśmy treści reklam, dodając wezwania do działania (CTA) i informacje o lokalizacji. Naszym celem było ograniczenie nietrafionych klientów, spoza lokalizacji. 

Dzięki tym zmianom i bardziej angażującym nagłówkom CTR wzrósł o 215% z 1,64% do 5,18%

Poprawiliśmy targetowanie lokalizacyjne

Kampanie skoncentrowaliśmy wyłącznie na mieście, w którym znajduje się gabinet stomatologiczny, co znacząco zmniejszyło liczbę niepotrzebnych wyświetleń.

Porównanie wyników „przed” i „po” optymalizacji:

WskaźnikPrzed*
(1.01–15.05.2025)
Po*
(16.05–30.07.2025)
Zmiana
Kliknięcia1 5491 758+13,49%
CTR1,64%5,18%+215,85%
Śr. CPC2,73 zł1,98 zł-27,4%
Koszt4223,6 zł3 488,9 zł-17,39%
Liczba konwersji80,4798+21,78%
Koszt konwersji52,49 zł35,60 zł-32,18%

*Zwróć uwagę, że kolumna “Przed” przedstawia wyniki z 4,5 miesięcy współpracy, a kolumna “Po” z zaledwie 2,5 miesiący.

Wyniki Google Ads przed (4,5 miesiące działania kampanii):

Wyniki Google Ads po (2,5 miesiąca działania kampanii):

Dodatkowe korzyści dla klienta:

Dzięki regularnemu monitorowaniu jakości połączeń (kilka razy w tygodniu klient raportował nam lokalizacje dzwoniących klientów) wyeliminowaliśmy telefony od pacjentów spoza regionu.

Mniej wyświetleń i przypadkowych kliknięć oznaczało, że każda złotówka pracowała na realne pozyskiwanie pacjentów. A to przełożyło się na zdecydowany wzrost przychodów gabinetu.

Efektywna kampania Google Ads w branży stomatologicznej

Nie ukrywamy, że pierwsze miesiące współpracy wymagały bardzo intensywnych działań i regularnej komunikacji 1:1 z klientem. Takie podejście bardzo się opłaciło, bo dzięki wspólnemu zaangażowaniu udało się:

  • Zoptymalizować budżet i zmniejszyć koszty kliknięć oraz konwersji.
  • Skupić się na pacjentach z Poznania, eliminując przypadkowe kliknięcia spoza tego obszaru.
  • Zbudować solidne fundamenty, które dziś przynoszą coraz większe efekty.

Tu warto podkreślić zaangażowanie obu stron! Klient – zbierał dane z rozmów z pacjentami, My – opierając się o ten feedback i dane, wprowadzaliśmy poprawki do kampanii Google Ads.

A Ty jesteś gotowy na efektywniejsze reklamy? 

Jeśli chcesz osiągnąć podobne wyniki i sprawić, aby każda złotówka z Twojego budżetu pracowała na pozyskanie wartościowych klientów – zapytaj o wycenę współpracy

Gotowy na konkretne rezultaty?

Zrób pierwszy krok do sukcesu – my zajmiemy się resztą!

Nie czekaj – poproś o wycenę i dowiedz się, jak możemy pomóc Ci osiągnąć Twoje cele biznesowe.

Nie wiesz, od czego zacząć? Umów się na bezpłatny audyt – wspólnie znajdziemy idealne rozwiązanie!