cynk-Jak poprawić wyniki Google Ads nawet o 30-40 procent-min

Jak poprawić wyniki Google Ads nawet o 30-40%?

Zobacz jak zoptymalizowaliśmy własną kampanie i osiągnęliśmy takie efekty efekt:

  • CPC (koszt za 1 kliknięcie) niższe o ok. 30% (8,04 zł -> 5,80 zł)
  • CTR (“klikalność” reklamy) wyższy o ok. 30% (2,79% -> 3,63%)
  • koszt pozyskania 1 zapytania ofertowego niższy o ok. 40% (328,5 zł -> 195,4 zł)

Wybierz odpowiednie słowa kluczowe w Google Ads

Użytkownicy wpisują różne słowa kluczowe mając różne intencje. Jedni rzeczywiście szukają produktów / usług (intencje zakupowe), a inni chcą się czegoś dowiedzieć (intencje informacyjne).

(Więcej o intencjach odbiorców pisaliśmy w tym artykule)

Na przykład frazy kluczowe:

  • “stworzenie strony www cena” – to intencja zakupowa, użytkownik szuka informacji o cenie usługi, może chcieć zlecić komuś zaprojektowanie swojej strony www = jest potencjalnym klientem
  • “jak stworzyć stronę www” – intencja informacyjna, użytkownik prawdopodobnie chce samodzielnie stworzyć stronę internetową i nie planuje zlecać tego zadania jakiejś firmie =  nie będzie klientem

Podczas analizy słów kluczowych musisz każde słowo analizować indywidualnie pod kątem tego czy to konkretne słowo kluczowe ma szanse doprowadzić do zakupu? To najważniejsze pytanie na które musisz sobie odpowiedzieć w trakcie wybierania słów kluczowych.

Analizujemy nawet 5000 fraz kluczowych do kampanii Google Ads

Gdy tworzymy kampanie dla klientów właśnie tak robimy. Zazwyczaj analizujemy około 400-800, (a czasem więcej) słów kluczowych dla każdego klienta. Mój rekord to analiza ok. 5000 słów kluczowych!

To naprawdę mega ważne! Reklamowanie się na słowa, które nie maja intencji zakupowej zazwyczaj nie ma sensu i prowadzi przepalania budżetu.

Musisz mieć wykluczające słowa kluczowe!

Co to w ogóle są słowa wykluczające? To takie słowa, które gdy pojawią się obok Twojego słowa kluczowego, to Twoja reklama nie zostanie na nie wyświetlona.

Za darmo, bezpłatnie, kurs, podręcznik, program do tworzenia, samodzielne, jak zrobić itd. To tylko kilka z ok 330 słów wykluczających, czyli takich na które nie chcemy wyświetlać naszej reklamy. Użytkownik, który chce coś zrobić samodzielnie, albo za darmo itd. Nie zostanie twoim klientem.

Ale to nie wszystko! Czasami trzeba wykluczyć też inne dziedziny / branże.

Prowadziłem kampanie Google Ads dla firmy, która zajmuje się przeglądami rocznymi nieruchomości. Gdy analizowaliśmy słowa, które wpisują użytkownicy jakimś dziwnym trafem słowo “przegląd roczny” wpisują także użytkownicy samochodów 😉

Od razu zrobiłem listę wszystkich marek samochodów i wykluczyłem je z naszej kampanii.

Kilka kreacji reklamowych

Ustawiaj co najmniej 3 różne reklamy w każdej grupie reklam. Nigdy nie wiesz jakie reklamy poprowadzą klienta do zakupu i jakie będą najskuteczniejsze.

Jeżeli nie masz weny do napisania 3 rożnych reklam, napisz chociaż 3 różne nagłówki! Gwarantuję Ci, że nawet tak prosty zabieg sprawi, że poszczególne reklamy będą miały różne skuteczności! A to pozwoli Ci wybrać najlepszą reklamę 😉

Na co postawić tworząc nagłówki reklam Google Ads?

Przede wszystkim postaw na prezentacje korzyści i tego w czym jesteś lepszy od konkurencji. Dla przykładu możesz np. w pierwszym postawić na “atrakcyjną cenę”, w drugim na “szybki czas realizacji” a w trzecim na “bezpłatną wycenę”.

W każdym miesiącu wymieniaj chociaż jedną najsłabszą kreacje reklamową patrząc pod kątem konwersji oraz CPC i CTR. Nie przestawaj wymyślać nowych tekstów reklamowych i optymalizuj reklamy tak długo jak prowadzisz kampanie.

Kampania Google Ads w różnych lokalizacjach

Pracujemy przez internet, więc możemy obsługiwać klientów z całego świata. Mamy nawet klientkę z Hawajów! Natomiast jeśli chodzi o reklamę to największą skuteczność mamy gdy prowadzimy reklamę lokalną. Zamiast kierować reklamę na całą Polskę, kierujemy tylko na woj. Mazowieckie.

Może wiązać się to z tym, że klienci wolą współpracować z firmami lokalnymi, do których maja blisko. Wyobrażam sobie, że łatwiej zaufać firmie do której dojedziesz w 30 minut niż na drugą stronę polski.

Z tego powodu – sprawdź w jakiej lokalizacji wyświetla się Twoja reklama i dostosuj ją odpowiednio.

Do dzieła!

Dla wielu firm Google Ads to jedyna forma pozyskiwania klientów z internetu. I nie ukrywajmy – jest to jednocześnie jeden z najskuteczniejszych sposobów pozyskiwania nowych zleceń.

Dlaczego?

  • docieramy do klientów z potrzebą
  • zapewnia relatywnie szybie efekty
  • trafiamy do precyzyjnej grupy odbiorców

Więcej informacji znajdziesz tutaj – www.artyscireklamy.pl/skuteczna-reklama-internetowa (współpracujemy z klientami z budżetem od 900 zł/msc)

Autor: Patryk Janusz

Kategorie: