cynk-Jak poprawić wyniki Google Ads nawet o 30-40 procent-min

Jak poprawić wyniki Google Ads nawet o 30-40%?

Zobacz jak zoptymalizowaliśmy własną kampanie i osiągnęliśmy takie efekty efekt:

  • CPC niższe o ok. 30% (8,04 zł -> 5,80 zł)
  • CTP wyższy o ok. 30% (2,79% -> 3,63%)
  • koszt pozyskania 1 zapytania ofertowego niższy o ok. 40% (328,5 zł -> 195,4 zł)

Wybierz odpowiednie słowa kluczowe w Google Ads

Użytkownicy wpisują różne słowa kluczowe mając różne intencje. Jedni rzeczywiście szukają produktów / usług (intencje zakupowe), a inni chcą się czegoś dowiedzieć (intencje informacyjne). (Więcej o intencjach odbiorców pisaliśmy w tym artykule)

Na przykład:

  • “stworzenie strony www cena” – intencja zakupowa, użytkownik szuka informacji o cenie usługi, może być zainteresowany zleceniem projektu
  • “jak stworzyć stronę www” – intencja informacyjna, użytkownik prawdopodobnie chce samodzielnie stworzyć usługę

Podczas analizy słów kluczowych musisz każde słowo analizować indywidualnie pod kątem tego czy to konkretne słowo kluczowe ma szanse doprowadzić do zakupu? To najważniejsze pytanie na które musisz sobie odpowiedzieć w trakcie wybierania słów kluczowych.

Gdy tworzymy kampanie dla klientów właśnie tak robimy. Zazwyczaj analizujemy około 200-500 słów kluczowych dla każdego klienta (ale zdarzyło nam się zlecenie, gdzie analizowałem ok 5000 słów!). Następnie krok po kroku analizujemy jakie intencje miał odbiorca, który wpisywał to słowo w Google?

To naprawdę mega ważne! Reklamowanie się na słowa, które nie maja intencji zakupowej zazwyczaj nie ma sensu i prowadzi przepalania budżetu.

Musisz mieć wykluczające słowa kluczowe!

Co to w ogóle są słowa wykluczające? To takie słowa, które gdy pojawią się obok Twojego słowa kluczowego, to Twoja reklama nie zostanie na nie wyświetlona.

Za darmo, bezpłatnie, kurs, podręcznik, program do tworzenia, samodzielne, jak zrobić itd. To tylko kilka z ok 330 słów wykluczających, czyli takich na które nie chcemy wyświetlać naszej reklamy. Użytkownik, który chce coś zrobić samodzielnie, albo za darmo itd. Nie zostanie twoim klientem.

Ale to nie wszystko! Czasami trzeba wykluczyć też inne dziedziny / branże.

Prowadzimy kampanie dla firmy, która zajmuje się przeglądami rocznymi nieruchomości. Gdy analizowaliśmy słowa, które wpisują użytkownicy jakimś dziwnym trafem słowo “przegląd roczny” wpisują także użytkownicy samochodów ;), więc musieliśmy wykluczyć wszystkie marki.

Kilka kreacji reklamowych

Ustawiaj co najmniej 3 różne reklamy w każdym zestawie reklam. Nigdy nie wiesz jakie reklamy poprowadzą klienta do zakupu i jakie będą najskuteczniejsze. Jeżeli nie masz weny do napisania 3 rożnych reklam, napisz chociaż 3 różne nagłówki!

Gwarantuję Ci, że nawet tak prosty zabieg sprawi, że poszczególne reklamy będą miały różne skuteczności! A to pozwoli wybrać Ci najlepszą reklamę 😉

Na co postawić tworząc nagłówki?

Przede wszystkim postaw na prezentacje korzyści i tego w czym jesteś lepszy od konkurencji. Dla przykładu możesz np. w pierwszym postawić na “atrakcyjną cenę”, w drugim na “szybki czas realizacji” a w trzecim na “bezpłatną wycenę”.

W każdym miesiącu wymieniaj chociaż jedną najsłabszą kreacje reklamową patrząc pod kątem konwersji oraz CPC i CTR. Nie przestawaj wymyślać nowych tekstów reklamowych i optymalizuj reklamy tak długo jak prowadzisz kampanie.

Kampania Google Ads w różnych lokalizacjach

Pracujemy przez internet, więc możemy obsługiwać klientów z całego świata. Mamy nawet klientkę z hawajów! Natomiast jeśli chodzi o reklamę to największą skuteczność mamy gdy prowadzimy reklamę lokalną. Zamiast kierować reklamę na całą Polskę, kierujemy tylko na woj. Mazowieckie.

Może wiązać się to z tym, że klienci wolą współpracować z firmami lokalnymi, do których maja blisko. Wyobrażam sobie, że łatwiej zaufać firmie do której dojedziesz w 30 minut niż na drugą stronę polski.

Do dzieła!

Dla wielu firm Google Ads to jedyna forma pozyskiwania klientów z internetu. I nie ukrywajmy – jest to jednocześnie jeden z najskuteczniejszych sposobów pozyskiwania nowych zleceń.

Dlaczego?

  • docieramy do klientów z potrzebą
  • zapewnia relatywnie szybie efekty
  • trafiamy do precyzyjnej grupy odbiorców

Więcej informacji znajdziesz tutaj – www.artyscireklamy.pl/skuteczna-reklama-internetowa (współpracujemy z klientami z budżetem min. 1000 zł/msc)

Autor: Patryk Janusz

Posted in

Inne wpisy:

Chodźcie, jest debata – czyli skrzydlate słowa w reklamie.

Emocje ukryte w literach …

Audyt strony internetowej – kuzniafotografii.pl

Audyt strony internetowej – uprawiaj.pl

Audyt strony internetowej: janewiczowka.pl

Ile kosztuje strona www? Tworzenie stron internetowych – cennik

Dlaczego Twoja strona www NIE SPRZEDAJE?

Strona internetowa dla firmy – czy warto? 11 powodów

Case study – jak znaleźć się w Top 3 Google? Na przykładzie fphbertom.pl

Firmowa strona internetowa – 6 rzeczy, które musisz wiedzieć

Współpraca

Zajmujemy się projektowanie i tworzenie stron internetowych, które pomogą Ci pozyskiwać nowych klientów szybciej, łatwiej i skuteczniej.