Jak poprawić wyniki Google Ads nawet o 30-40%?
Zapraszam Cię do przeczytania case study na temat optymalizacji kampanii Google Ads. Zanim przejdziemy do analizy, zobacz jak poprawiły się wyniki!
- CPC (koszt za 1 kliknięcie) niższe o ok. 30% (8,04 zł -> 5,80 zł)
- CTR (“klikalność” reklamy) wyższy o ok. 30% (2,79% -> 3,63%)
- koszt pozyskania 1 zapytania ofertowego niższy o ok. 40% (328,5 zł -> 195,4 zł)
Jest to dodatkowo ciekawy przypadek, ponieważ ta kampania jest… naszą kampania. Dlatego nie ma tematów tabu i rozłożymy na części najważniejsze elementy tej kampanii!
Wybierz odpowiednie słowa kluczowe w Google Ads
Często powtarzam, że połowa sukcesu to słowa kluczowe. Użytkownicy wpisują różne słowa kluczowe, które odzwierciedlają ich różne intencje. Jedni rzeczywiście szukają produktów / usług (intencje zakupowe), a inni chcą się czegoś dowiedzieć (intencje informacyjne). (Więcej o intencjach pisaliśmy w tym artykule)
Gdy użytkownik wpisze “kreator stron internetowych” to szuka wtyczki / modułu, który umożliwi mu budowę takiej strony. Oznacza to, że jeśli zajmujemy się tworzeniem stron www, to nie powinniśmy wyświetlać reklamy takiemu użytkownikowi.
Słowa kluczowe, które zapewnią klienta
Z tego powodu, niezwykle ważne jest to, aby do kampanii użyć tylko takie słowa, które mają szansę dostarczyć nam klienta.
W naszej kampanii użyliśmy precyzyjnych słów kluczowych, np.:
- stworzenie strony www cena – słowo z intencją zakupową, gdy ktoś pyta o cenę, to może być zainteresowany zakupem
- tworzenie stron www – słowo bardziej ogólne niż to powyżej, ale też może wygenerować zapytanie (szczególnie gdy dobrze określimy słowa wykluczające – o tym opowiem za chwilę)
- projektowanie stron www warszawa – fajne słowo, bo poza usługą, użytkownik wskazuje lokalizację, jaka go interesuje, szuka wykonawcy konkretnie z Warszawy
Podczas analizy słów kluczowych musisz każde słowo analizować indywidualnie pod kątem tego czy to konkretne słowo kluczowe ma szanse doprowadzić do zakupu? To najważniejsze pytanie na które musisz sobie odpowiedzieć w trakcie wybierania słów kluczowych.
Analizujemy nawet 5000 fraz kluczowych do kampanii Google Ads
Gdy tworzymy kampanie dla klientów właśnie tak robimy. Zazwyczaj analizujemy około 400-800, (a czasem więcej) słów kluczowych dla każdego klienta. Mój rekord to analiza ok. 5000 słów kluczowych! Chociaż 2 lata później, przebił mnie mój współpracownik i rekord aktualnie wynosi ponad 123 000 słów (tak – sto dwadzieścia trzy tysiące).
To naprawdę mega ważne! Reklamowanie się na słowa, które nie maja intencji zakupowej nie ma sensu i prowadzi przepalania budżetu.
Musisz mieć wykluczające słowa kluczowe!
Co to w ogóle są słowa wykluczające? To takie słowa, które gdy pojawią się obok Twojego słowa kluczowego, to Twoja reklama nie zostanie wyświetlona.
Za darmo, bezpłatnie, kurs, podręcznik, program do tworzenia, samodzielne, jak zrobić itd. To tylko kilka z ok 330 słów wykluczających, czyli takich na które nie chcemy wyświetlać naszej reklamy. Użytkownik, który chce coś zrobić samodzielnie, albo za darmo itd. Nie zostanie Twoim klientem.
Wykluczanie słów to metoda targetowania reklam. Natomiast zamiast wskazywać słowa, na które chcesz się wyświetlić, to wskazujesz słowa, których nie chcesz. Jest to forma “doprecyzowania” kampanii Google Ads.
Ciekawostka!
Ale to nie wszystko! Czasami trzeba wykluczyć też inne dziedziny / branże.
Prowadziłem kampanie Google Ads dla firmy, która zajmuje się przeglądami rocznymi nieruchomości. Gdy analizowaliśmy słowa, które wpisują użytkownicy jakimś dziwnym trafem słowo “przegląd roczny” wpisują także użytkownicy samochodów 😉
Od razu zrobiłem listę wszystkich marek samochodów i wykluczyłem je z naszej kampanii.
Kreacje reklamowe
Tworząc reklamy, wykorzystuj maksymalną ilość zasobów. Jeśli możesz mieć 15 nagłówków w elastycznej reklamie, ustaw 15 (albo chociaż 9-10), Masz 4 teksty reklam, do dyspozycji, ustaw co najmniej 3.
Im więcej tym lepiej, bo Google będzie mieszał te zasoby i stworzy kombinacje najbardziej skutecznych reklam. Im więcej zasobów, tym więcej kombinacji i testów, a to wpłynie na lepsze wyniki kampanii Google Ads.
Na co postawić tworząc nagłówki reklam Google Ads?
Przede wszystkim postaw na prezentacje korzyści i tego w czym jesteś lepszy od konkurencji. Dla przykładu możesz np. w pierwszym postawić na “atrakcyjną cenę”, w drugim na “szybki czas realizacji” a w trzecim na “bezpłatną wycenę”.
Często piszemy nagłówki korzystając z takiego schematu:
Słowo kluczowe / Korzyść / CTA
Pierwszy nagłówek – zwraca uwagę użytkownika, bo zawiera słowo, którego szukał. Drugi przedstawia najważniejszą korzyść naszej oferty, a trzeci – zachęca do wykonania interakcji (kontaktu / zakupu)
Kampania Google Ads w różnych lokalizacjach
Pracujemy przez internet, więc możemy obsługiwać klientów z całego świata. Mamy nawet klientkę z Hawajów! Natomiast jeśli chodzi o reklamę to największą skuteczność mamy gdy prowadzimy reklamę lokalną. Zamiast kierować reklamę na całą Polskę, kierujemy tylko na woj. Mazowieckie.
Może wiązać się to z tym, że klienci wolą współpracować z firmami lokalnymi, do których maja blisko. Wyobrażam sobie, że łatwiej zaufać firmie do której dojedziesz w 30 minut niż na drugą stronę polski.
Z tego powodu – sprawdź w jakiej lokalizacji wyświetla się Twoja reklama i dostosuj ją odpowiednio.
Do dzieła!
Dla wielu firm Google Ads to jedyna forma pozyskiwania klientów z internetu. I nie ukrywajmy – jest to jednocześnie jeden z najskuteczniejszych sposobów pozyskiwania nowych zleceń.
Dlaczego?
- docieramy do klientów z potrzebą
- zapewnia relatywnie szybie efekty
- trafiamy do precyzyjnej grupy odbiorców
Więcej informacji znajdziesz tutaj – https://artyscireklamy.pl/reklama-internetowa-google-ads/
Autor: Patryk Janusz