blog-Jak założyć wydarzenie na Facebooku.wyróżniające-min

Jak założyć wydarzenie na Facebooku?

Przed Tobą duży event? Może prowadzisz firmę i planujesz otwarcie nowego obiektu? W takim razie możliwe, że zastanawiasz się też jak to ogłosić wszem i wobec.

Po co Ci wydarzenie na Facebooku?

Jeżeli tylko planujesz wprowadzić nowy produkt, zorganizować imprezę cz wydarzenie otwarte to stworzenie wydarzenia na Facebooku to konieczność. Na tym jednak nie koniec. Takiego wydarzenia z powodzeniem użyjesz również podczas prywatnych uroczystości, urodzin czy ślubów. Wystarczy sprawić, by było ono widoczne tylko dla zaproszonych gości.

Jak widzisz, przekrój możliwości wykorzystania wydarzeń jest spory, i nie ma się co dziwić. Jako strona i sieć społeczności, Facebook jest doskonałą platformą do obsługi, budowy i promocji wydarzeń. Wystarczy dobry pomysł, konto na portalu i komputer z dostępem do Internetu. Zaczynajmy!

Jak utworzyć wydarzenie na Facebooku?

Aby utworzyć wydarzenie prywatne lub publiczne:

W menu w lewej części Aktualności kliknij opcję “Wydarzenia”.

Kliknij opcję “+ Utwórz wydarzenie” po lewej stronie.

Określ wydarzenie jako prywatne lub publiczne. Jeśli tworzysz wydarzenie publiczne, jako jego organizatora możesz ustawić siebie lub swoją stronę. Po utworzeniu wydarzenia nie możesz już zmienić jego ustawień prywatności.

Zakładanie wydarzeń dla fanpage’y

Jeśli prowadzisz profil dla firmy postępujesz tak samo, ale będąc już na firmowym profilu. Kiedy stworzysz wydarzenie, możesz je opublikować na swojej tablicy tak, by zobaczyli je fani. Niestety, nie ma możliwości zapraszania fanów na wydarzenia. do nich możesz dotrzeć w inny sposób – przez posty na tablicy lub przez płatną reklamę.

Wprowadź nazwę wydarzenia, szczegóły, miejsce i czas. Tworząc wydarzenie publiczne, możesz:

  • dodać kilka dat i godzin, 
  • wybrać jego kategorię, 
  • dodać słowa kluczowe, 
  • dodać link do witryny internetowej z biletami. 

Uwaga: Nie zawsze warto zaznaczać opcji “Tylko gospodarz może zamieszczać wpisy” – możliwość publikowania na stronie wydarzenia to świetny sposób na angażowanie odbiorców. Oczywiście możesz moderować wpisy i zatwierdzać, te które Cię interesują – wtedy zaznacz ”

Kliknij opcję “Utwórz”.

Wyświetli się strona wydarzenia, na której możesz zapraszać kolejne osoby, dodawać zdjęcia, dodawać filmy lub zdjęcia w tle, udostępniać posty oraz edytować szczegóły wydarzenia.Uwaga: Obecnie tylko strony mogą dodawać kilka dat i godzin do wydarzenia.

Jak edytować wydarzenie na Facebooku, które założyliśmy?

To prosty temat, aby edytować istniejące wydarzenie wystarczy, że zrobisz te 4 proste kroki:

  1. W menu w lewej części Aktualności kliknij opcję “Wydarzenia”. 
  2. Kliknij “Edytuj” obok nazwy nadchodzącego wydarzenia. 
  3. Teraz czas na właściwą edycje – zmień nazwę wydarzenia oraz jego lokalizację, godzinę, opis lub współorganizatorów.
  4. Kliknij opcję “Zapisz”. 

Dodatkowe wskazówki do publikowania wydarzeń

  • Zaimportuj książkę adresową z bezpłatnych usług lub oprogramowania e-mailowego. Łatwiej będzie Ci wysłać zaproszenia do wszystkich, których znasz. 
  • Facebook to świetny sposób na rozpowszechnianie wydarzeń dobroczynnych. Wykorzystaj to, jeśli chcesz zdobyć fundusze na szczytny cel. 
  • Odwiedź centrum pomocy, jeśli Twoje wydarzenie nie pokazuje się poprawnie podczas wyszukiwania. 

Podsumowując – tworzenie wydarzeń na “FB” to świetny sposób informowania i docierania do nowej, coraz to większej grupy odbiorców. Utworzenie wydarzenia dostarcza Ci nowych narzędzi budowania więzi i zaangażowania ze strony potencjalnych klientów.

Jak zawsze jednak, o tym czy Twoje działania przyniosą efekt zadecyduje osobisty wkład w pracę. Nadal nie wiesz od czego zacząć? Skontaktuj się z nami, by dowiedzieć się więcej. Powodzenia!

autor: Adam Śliwiński